Sayfalar

31 Temmuz 2012 Salı

Meşgul Anne Bunu Okudu 2 : Annemi Bir Kez Daha Görsem ( Zana Muhsen)

Bu kitabı ilk okumam değil. Senede bir defa okuyorum sanırım. Ve her defasında öfkeyle 1 gün içinde bitiriyorum. İlk okuğumda çocuk sahibi değildim daha çok üzülüyordum. Ama şimdi bildiğiniz öfkeleniyorum. 2 genç kıza yapılanlaramı yoksa bunların gerçek olmasına mı daha çok öfkeleniyorum bilemiyorum. Kitabı yakın bir arkadaşıma ödünç verdim ama vermeden önce şöyle bir göz atayım dedim. Çeyreği bitmiş bile. O gün arkadaşım kitabı almayıda unutunca hoop pazar günü biitiriverdim. Pazartesi teslim ettim kendisine :)
Kitap anneleri ingiliz babaları yemenli 2 genç kızın başına gelen satılma hikayesi :(
Dili çok yalın sürükleyici. Her şeyden önce gerçek bir hikaye. Okumanızı tavsiye ederim. Bir solukta bitireceksiniz emin olun :(


Açıklaması : ANNEMİ BİR KEZ DAHA GÖRSEM

Yazarı: ZANA MUHSEN
Çeviren: SUZAN CENANİ ALİOĞLU
Hazırlayan:

Yayınevi: REAL
Yayın Yeri: İSTANBUL
ISBN NO:
Yayın Yılı: 1992

Kız kardeşi ile köle gibi satılan bir kızın dehşet verici yürek paralayıcı öyküsü.On beş yaşındaki Zana babasının Yemen'deki akrabalarıyla tanışmak için ilk kez vatanı İngiltere'den ayrılırken,akrabalarının yanında geçireceği tatilin svinci ve coşkusuyla doluydu.Ne var ki altı hafta sürmesi tasarlanan tatil,sekiz yıllık bir kabusa dönüştü.Zana ile Nadia Yemen'e vardıktan kısa bir süre sonra korkunç gerçeklerle yüz yüze geldiler:babaları yolculuktan önce onları para karşılığında evlendirmişti.Kızlar suyu ve elektriği olmayan duvarları tezekle kaplı,ilkel taş evlerde,kendileri için yabancı bir yaşama uyum sağlamak zorunda bırakıldılar.Tecavüzler,dayaklar bitmek tükenmek bilmeyen ağır işler ve çıplak zemin üzerinde,yalnızca yaşlı köylü kadınların gözetiminde doğum yaparken yaşadıkları dehşet verici anlar yaşamlarını tam bir cehenneme çevirdi...

Başlama Tarihim : 29.07.2012
Bitirme   Tarihim : 30.07.2012


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ekleme : Bu yazarın serüvenlerinin devamını anlattığı bir kitabı daha var. "NADIA 'YA SÖZÜM VAR " Bu ikinci kitabı okumayı çok istemekle beraber henüz bulablmiş değilim. Bulan okuyan bilen elinde olan varsa bi ses versin lütfen :))
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder