Sayfalar

25 Mayıs 2013 Cumartesi

Meşgul Anne Bunu Okudu : Annelik Her Zaman Toz Pembe Değil (7)

Elimde yarım 2 kitabım olmasına rağmen elime ulaşan bir sürpriz kitap ikisinin de sırasını kaparak en önce okunacak kitap ünvanının sahibi oldu :)
Blogcuanne.com 'un sahibi sevgili Elif Doğan'ın kitabı çıktı bir süre önce. Ben kitaptan haberdardım. Bir müsait zamanımda edinip okumak istiyordum.
13 Mayıs Günü yağmurlu bir sabahta ( romantik olsun diye demiyorum hakikaten yağmur yağıyordu ) PTT kargonun kapıya yanaştığını gördüm pencereden :) Allah Allah bişey de sipariş etmedim derken bir zarf geldi. Kargo gitti hemen kimden diye bile bakmadan açtım paketi. İçinden kitap çıktı hemde okumayı çok istediğim kitaplardan birisi. İçinden de bir kart. Bir solukta okudum .Taa İstanbul'dan uzaktan ama uzatsam elimi tutacak kadar yakın arkadaşım Ebru 'dan . Yine nurturia.com sayesinde tanışmış olduğum tanımaktan çok memnun olduğum yüz yüze olmasa da telefonda sürekli görüştüğüm canım arkadaşım bana sürpriz yapmış.Anneler günü hediyesi olarak kitap aldığı yetmezmiş gibi sevgili Elif Doğan'a imzalatmış.
Nasıl mutlu oldum anlatamam :) Hemen aradan bir kaç sayfa okudum :) Tamda beklediğim gibiydi yazı üslubu  Hemen o gece elimdeki yarım 2 kitabı bırakarak başladım okumaya. 1 gece 2 gündüzde bitirdim :) Tadı damağımda kaldı .




Kitap çoktan bitti ama yazısı biraz geç kaldı :)

Sevgili arkadaşım EBRU . Çok teşekkür ederim .Bu arada sevgili Ebrunun da blogu var (http//freshmom.blogspot.com) Ama o kadar aktif bir anne ki yaptıklarını yazmaya vakti kalmıyor .Ebrucum daha aktif bir blog bekliyorum senden :)) Zaman o kadar hızlı akıp geçiyor ki  bu günlerin anısını kıymetini bi kenara not etmelisin :) Aslında herkes blog yazıp önemli anların kanıtını bırakmalı :))) 


Kitabın tanıtımını : http://blogcuanne.com/kitap/ dan okuyabilirsiniz. 
Kesinlikle okuduğunuz da "aa bunu ben de yaşadım " diyeceğiniz sıcak samimi bir kitap :) 
Birazcık ayrıntı vereyim mi :)) 

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Parmak izi nasıl insandan insana farklılık gösteriyorsa, çocuk büyütmek de anneden anneye farklılık gösterir. Bununla birlikte annelikle ilgili bazı temel gerçekler var ki, dünyanın hiçbir yerinde değişmiyor.
Anne olan bir kadının hayatı ikiye ayrılıyor: Çocuktan önce ve çocuktan sonra.
Bir kadının çocuktan önceki hayatında varlığının farkında bile olmadığı bazı kavramlar, çocuktan sonraki hayatında başköşeye oturuveriyor. Doğru bildiği yanlış oluyor, düz dediği tersine dönüyor. Yepyeni bir hayat başlıyor. Eskisine paralel, ama bir o kadar da zıt.
Annelik Her Zaman Tozpembe Değil, bebeğinizin uyku sorunlarına çözüm önermiyor. Yemek yeme problemi olan çocukları iştahlı yumurcaklara çevirmiyor. Disiplin konusundaki sorularınıza yanıt olmuyor.
Ama “yalnız değilim” dedirtiyor. “Benimle aynı kaderi paylaşanlar var.”
Kısaca Blogcu Anne, tıpkı blogundaki gibi kitabında da, “Annelik şimdiye kadar yaptığım en güzel ama en zor iş” diyenlerin hislerine tercüman oluyor.
Kitaptan:
Annelik denilen müessesenin bir koltukta değil iki, bin beş yüz iki karpuz taşımak olduğunu, anne kişisinin, halihazırda para karşılığı yaptığı bir işi olsa bile bundan bağımsız olarak aşçılık, öğretmenlik, şoförlük, temizlikçilik, psikolojik danışmanlık, terzilik, getir götürcülük gibi bilumum fonksiyonları da aynı anda icra ettiğini artık biliyoruz.
Ama annelik, bu tür temel mesleklerin yanı sıra, daha kompleks pozisyonları da bünyesinde barındıran bir titr aslında.
Mesela bomba imha uzmanlığı. Uyuyan çocuğunun üzerine değiştirmek zorunda olan bir annenin titiz ve dikkatli tavırları, alanının en iyi bomba imha uzmanına taş çıkartır. Hele o çocuk araba koltuğunda uyuyakaldıysa, onu uyandırmadan yatağına geçirmek “benim” diyen bomba imha uzmanının bile kalkışamayacağı bir sabır ve cesaret gerektirir.


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder